Zielona kawa - czy warto ją pić?

Zielona kawa nie jest u nas aż tak popularna, jak w innych krajach, z których właśnie pochodzi. Jej zwiększająca się popularność wiąże się z właściwościami odchudzającymi oraz zdrowotnymi, które zaczęto zauważać. Jest to powiązane z obniżaniem cholesterolu i redukowaniem ryzyka zapalności na choroby neurologiczne, lecz nie tylko. Jakie korzyści niesie za sobą zielona kawa? Jak może nam pomóc?

            Zielona kawa jest bogata w antyoksydanty, z racji tego, że nie jest tak mocno przetworzona jak kawa czarna, przez co wszystkie przeciwutleniacze są w niej zachowane. Te antyoksydanty działają bardzo korzystnie na organizm – zwalczają wolne rodniki, które są odpowiedzialne za starzenie organizmu oraz szkodliwy wpływ na organy. Destrukcyjny wpływ wolnych rodników jest odpowiedzialny za wiele chorób organizmu, stąd też warto doceniać obecność antyoksydantów w każdym produkcie.

            Regulacja stężenia cukru we krwi to kolejny cenny wpływ działania zielonej kawy. Dzięki wysokiemu stężeniu antyoksydantów i innych prozdrowotnych związków w kawie, obniżane są stany zapalne w organizmie, a co za tym idzie, niwelowany jest poziom stresu, co bezpośrednio przekłada się na stężenia cukru we krwi. Badania pokazują, że bezkofeinowa zielona kawa wpływa pozytywnie na insulinooporność.

            Wpływ na odchudzanie to bardzo obiecująca informacja dla osób, chcących zrzucić nieco tkanki tłuszczowej. Oczywiście nie można oczekiwać cudów bez diety i aktywności fizycznej, dlatego warto najpierw dopiąć podstawy, a dopiero potem stosować różne dodatki. Kofeina, zawarta w kawie, znacznie podkręca metabolizm – jest składnikiem wielu spalaczy tłuszczu nie bez powodu. Dodatkowo, zielona kawa była badana pod kątem właściwości odchudzających i niektóre badania potwierdzają jej działanie, jako utratę zbędnych kilogramów oraz zahamowanie przyrostu wagi.

            Zielona kawa wpływa również pozytywnie na pracę serca. Związki w niej zawarte powodują zmniejszenie przyswajalności glukozy z pożywienia, co wpływa pozytywnie na regulację cukrzycy, masy ciała, jak również na naczynia krwionośne. O dziwo, zielona kawa powodowała obniżenie ciśnienia krwi u osób z nadciśnieniem.                    

            Zielona kawa daje kopa energetycznego. Zawiera w końcu kofeinę, które stymuluje organizm do działania, jak i również poprawia pracę mózgu i wspiera pracę centralnego układu nerwowego. Może również wpływać na poprawę skupienia oraz wzrost motywacji do działania, więc warto z tego skorzystać.

            Właściwości opóźniające starzenie, to jedne z najbardziej pożądanych w obecnych czasach. Każdy chce wyglądać lepiej, młodziej, jak i również się tak czuć. Związki, zawarte w kawie, odpowiadają za spowolnienie starzenia się, poprawę jakości skóry, jak i również jej jędrności.

            Jak można zauważyć, zielona herbata niesie za sobą wiele zdrowotnych właściwości i z tego powodu warto spożywać ją regularnie, jeśli masz ochotę na zmianę swojej standardowej kawy. Ma ona dość specyficzny smak, ale zawsze znajdą się jej fani.

             

Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com.