W jaki sposób możemy zbudować mocne ramiona? Co szkodzi w codziennych ćwiczeniach?

Mocne ramiona nie są równoznaczne z napakowanymi mięśniami, które nie mieszczą się w żadnych rękawach. Są to bowiem smukłe ręce, które odpowiednio wyprofilowane dopasowują się do reszty korpusu wizualnie go wyszczuplając. Nie jest tajemnicą, że jeżeli ramiona wydają się wizualnie zgrabniejsze, wówczas i cała sylwetka przybiera ten atut.

Inaczej sytuacja wygląda u kulturystów, którzy to właśnie na podstawie ramion budują swoją formę i mierzą wyniki własnych założeń treningowych. Im większy i bardziej wyrobiony biceps, tym lepszy efekt, a jednocześnie większa siła.

Naturalny proces syntezy białek zachodzący w mięśniowych komórkach oraz ich ścianach, pogłębia się w miarę systematycznego treningu oraz odpowiedniej suplementacji witaminowej. Nie ma to nic wspólnego z dążeniem do puchnięcia komórek mięśniowych, co jest poniekąd zamysłem wspomnianych już kulturystów.

Mocne ramiona nie mogą być bowiem napuchnięte, ale muszą być dobrze wyprofilowane i zdrowe, bez patologicznych cech, które niekiedy mogą zmieniać ich kształt i wielkość. Zarówno biceps jak i triceps posiadają charakterystyczne cechy swojej budowy, ale nie można przeciążać ani jednej ani drugiej partii, ponieważ nie prowadzi to do niczego oprócz zbędnych przeciążeń i bólu.

Jednocześnie musimy właściwie dopasować program naszych ćwiczeń do budowy ciała oraz efektów, jakie zamierzamy osiągnąć. Szybkie przeciążenie mięśnie nie jest żadnym wyzwaniem, a bolesne konsekwencje tego zjawiska mogą nam towarzyszyć przez wiele dni uniemożliwiając sprawne kontynuowanie ćwiczeń.

Jak zatem ćwiczyć, aby uzyskać efekt smukłych i silnych ramion?

Przede wszystkim należy optymalizować ciężary, którymi posiłkujemy się podczas realizowania ćwiczeń, a przy tym nie „oszukiwać” powtórzeń tj. wykonywać pełne cykle ćwiczeniowe zgodnie z ich schematem. Ponadto trzeba w sposób prawidłowy i pod możliwie najbardziej kompetentną kontrolą dobierać ciężary, które mają za zadanie pomóc nam utrzymać formę, a nie zanadto obciążać naszą formę.

W następnym etapie pokłada się szczególną uwagę w utrwalaniu efektów osiągniętych wcześniej. W tym miejscu należy zmodyfikować opracowane ćwiczenia w taki sposób, aby nasze mięśnie przeszły na wyższy poziom i podjęły pełną współprace w walce o zdrowe i silne ramiona, bez patologicznych zmian.