Szybkie przekąska – fit batoniki

Czasami potrzebujemy czegoś prostego, do zabrania ze sobą w drogę i niekoniecznie mamy na myśli zwykły, pełnowartościowy posiłek. Jeśli na dodatek będzie to słodkie i pyszne – nikt chyba nie będzie protestował przed przyrządzeniem czegoś takiego. 

 

Składniki:

- daktyle – 300 g 

- kakao – 15 g 

- opcjonalnie miód – 2 łyżki 

- orzechy nerkowca – 100 g

- olej kokosowy – 10 g 

 

Przygotowanie:

Masz dwie opcje, w zależności od sprzętów kuchennych. Daktyle możesz zblendować na sucho, jeśli Twój blender to udźwignie. Jeśli masz wątpliwości, namocz daktyle i dokładnie wysusz, żeby nie zrobiła się papka. Pod koniec blendowania dodaj pozostałe składniki. Wyjmij masę z miski i ułóż ją na płaskiej desce. Dokładnie to rozwałkuj i pokrój na części. Skrawki możesz zbić z powrotem w masę i uformować kształt, który ci odpowiada. Schłodź dokładnie tak powstałe batony, żeby było w odpowiedniej formie. 

 

To dość prosty i niewymagający czasu przepis na słodkie przekąski, nie tylko do zabrania ze sobą na długi dzień, ale również na moment, kiedy masz po prostu ochotę na coś słodkiego. Suszone owoce i kakao, to dobra dawka wapnia i magnezu, a owoce nerkowca bogate są w nienasycone kwasy tłuszczowe, wspierające pracę naszego mózgu oraz w witaminy i minerały, potrzebne do funkcjonowania organizmu. Zdrowa i słodka przekąska to coś, czego zdecydowanie potrzebujemy 

Autorka: 

Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com. Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką kliniczną i wszelkimi aspektami związanymi ze zdrowym stylem życia. Na co dzień studiuje Żywienie Człowieka i Dietetykę, a weekendy wypełnione ma szkoleniami i kursami. Wolny czas spędza zawsze aktywnie. Entuzjastka alternatywnych rozwiązań żywieniowych, na temat których czerpie wiedzę z książek oraz najnowszych wyników badań.