Sezon grillowy – szaszłyk na zdrowo

Jak wiecie, z tego artykułu, sezon grillowy wcale nie musi być ryzykowny pod względem przerwania diety czy też zjedzenia czegoś niezdrowego, gdy bardzo tego unikamy. Zawsze jesteśmy w stanie wykombinować coś zdrowego, a tutaj podrzucam Wam propozycję właśnie na coś takiego J

 

Składniki:

- brokuły 
- cukinia
- papryka
- cebula
- indyk
- przyprawy (sól, czosnek, pieprz, zioła prowansalskie, papryka)
- oliwa z oliwek 
- długie patyczki!

Przygotowanie: 

Brokuły podziel na różyczki, cukinię, paprykę i cebulę pokrój w plastry. Indyka pokrój w większe kawałki. Oliwę wymieszaj z przyprawami i zamarynuj składniki na szaszłyka. Możesz zostawić to na parę godzin lub przygotować to od razu – zależy od tego, ile masz czasu i chęci. Po zamarynowaniu nadziej wszystko na patyczek, tak, by nic koło siebie się nie powtarzało (będzie różnorodnie). 

Tak przygotowany szaszłyk wrzuć na grilla i upiecz. Jak widzisz, nie podałam dokładnych ilości składników – to Twój wybór, możesz przygotować to na oko, a możesz postawić na dokładne gramatury, w celu wliczenia sobie takiego szaszłyka w makro.

Autorka: 

Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com. Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką kliniczną i wszelkimi aspektami związanymi ze zdrowym stylem życia. Na co dzień studiuje Żywienie Człowieka i Dietetykę, a weekendy wypełnione ma szkoleniami i kursami. Wolny czas spędza zawsze aktywnie. Entuzjastka alternatywnych rozwiązań żywieniowych, na temat których czerpie wiedzę z książek oraz najnowszych wyników badań.