Pudding przedtreningowy

Bardzo często przed treningiem nie mamy dużo czasu by po pierwsze przygotować jakiś posiłek, a po drugie – zjeść go. Nie zawsze przepadamy też za dużym, dość ciężkim daniem, by spożyć odpowiednią ilość węglowodanów. W takim przypadku, najlepiej sprawdzi się szybki i prosty pudding, z dość wysoką zawartością węglowodanów i z białkiem.

 

Składniki:

- batat 200 g

- banan 100 g 

- miarka odżywki białkowej

- 50 g mleka migdałowego

- 5 g kakao

- szczypta cynamonu

- płatki migdałowe/migdały i maliny do dekoracji

 

Przygotowanie: 

Ugotuj bataty do miękkości. Pokrój je w kostkę, dodaj do tego kawałki banana, odżywkę białkową, mleko, kakao i cynamon. Zmiksuj wszystko blenderem do uzyskania gładkiej masy. Na wierzch możesz dodać płatki migdałowe i maliny, nie tylko w celu dekoracji, ale i dla zróżnicowania smaku. Jeśli wstawisz to do lodówki, ten pudding przybierze formę klasycznego budyniu, przez co będzie jeszcze ciekawszy. 

Z jednej strony jest to lekki posiłek, natomiast przeliczając go na ilość kalorii i makroskładników, jest on bardzo bogatym daniem. Idealnie nada się na posiłek przedtreningowy. 

Autorka:

Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com. Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką kliniczną i wszelkimi aspektami związanymi ze zdrowym stylem życia. Na co dzień studiuje Żywienie Człowieka i Dietetykę, a weekendy wypełnione ma szkoleniami i kursami. Wolny czas spędza zawsze aktywnie. Entuzjastka alternatywnych rozwiązań żywieniowych, na temat których czerpie wiedzę z książek oraz najnowszych wyników badań.