Plan treningowy

Odwodzenie nogi w bok na wyciągu dolnym

Stopień trudności:średnio-zaawansowany, zaawansowany
Sprzęt:wyciąg dolny

Pozycja wyjściowa:
1) Stań przy wyciągu dolnym i przymocuj na wysokości kostki opaskę z linką wyciągu.
2) Stań w takiej odległości od wyciągu, by ruch zaczynał się w momencie, gdy ćwiczona noga odchylona jest od pionu w kierunku wyciągu.
3) Drugą nogę pozostaw na ziemi.

Ruch:
1) Zachowując prawidłową pozycję wyjściową, wraz z wydechem powietrza wykonaj odwodzenie nogi w kierunku przeciwnym do wyciągu.
2) W końcowym momencie utrzymaj pozycję przez sekundę.
3) Następnie powoli wróć nogą do pozycji wyjściowej, utrzymując napięcie mięśniowe na ile to możliwe.
4) Po zakończeniu serii powtórzeń wykonaj ćwiczenie na drugą nogę w taki sam sposób.

Wskazówki:
1) Postaraj się nie wyginać kręgosłupa nadmiernie w łuk w odcinku lędźwiowym.
2) Bądź skoncentrowany.
3) Utrzymuj stałe napięcie mięśniowe.
4) Postaraj się skupić na pracy odpowiednich partii mięśniowych.
5) Ruch odwodzenia odbywa się tylko w stawie biodrowym, a nie kolanowym.

Mięśnie zaangażowane w ruch:
a) główne:
- m. przywodziciel wielki
b) pomocnicze:
- m. przywodziciel długi
-m. przywodziciel smukły