Pomysłowe kanapki na śniadanie

Często na śniadanie brak nam czasu, zatem warto przygotować sobie wszystko nieco wcześniej i być gotowym na następny dzień. To śniadanie możesz przygotować sam, praktycznie od zera, a wszystkie składniki będą zdrowe i pożywne.

Chlebek gryczany:

Składniki:
- kasza gryczana niepalona 1kg
- sól
- przyprawy według uznania
- woda

Kaszę zalej wodą i odstaw na 24 godziny. Następnie odcedź ją i dodaj sól oraz przyprawy. Zblenduj powstałą masę, wyłóż do foremki i odstaw na kolejne 24 godziny. Potem upiecz w 180 stopniach przez około godzinę.

Pasty na kanapki:

Składniki:
- twaróg, cebulka, szczypiorek, sól
- ciecierzyca z puszki, sól, pieprz, papryka

Twaróg zblenduj ze wszystkimi składnikami. Tak samo postąp z ciecierzycą, do jednej części możesz dodać paprykę, by uzyskać paprykowy smak i intensywny kolor. Ilości dostosuj do siebie, według potrzeb i uznania.

Jak widać w prosty sposób możesz przygotować sobie pyszne śniadanie lub kolację. Takie porcje wystarczą na parę dni. Chlebek możesz wykorzystać też do innych dań, a pasty mogą posłużyć jako dodatki do innych potraw, np. do obiadu. Dzięki temu możesz być pewien, że to co znajdzie się na Twoim talerzu będzie zdrowe i nieprzetworzone, a Ty wyciągniesz z tego same najlepsze składniki, jak wapń, magnez, żelazo czy cynk.

Autorka:

Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com. Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką kliniczną i wszelkimi aspektami związanymi ze zdrowym stylem życia. Na co dzień studiuje Żywienie Człowieka i Dietetykę, a weekendy wypełnione ma szkoleniami i kursami. Wolny czas spędza zawsze aktywnie. Entuzjastka alternatywnych rozwiązań żywieniowych, na temat których czerpie wiedzę z książek oraz najnowszych wyników badań.