Placuszki mocno czekoladowe

To kolejny pomysł na inny rodzaj placków, które pasują praktycznie na każdy posiłek i z powodzeniem można zabrać je ze sobą. Warto do nich dodać owoce sezonowe – korzystajcie z tego, że jest ich teraz dużo i są dostępne nawet na ulicy. To nie tylko mnóstwo witamin i minerałów, ale również spora dawka antyoksydantów, które są nam potrzebne. 

Składniki:

- płatki owsiane 50 g 

- jajko 1 szt

- kakao 15 g 

- ksylitol 10 g

- mąka kukurydziana 20 g

Przygotowanie:

Zalej płatki owsiane wrzątkiem i pozostaw na parę minut pod przykryciem.  Kiedy już nasiąkną wodą, dodaj pozostałe składniki i dobrze wymieszaj. Rozgrzej patelnię (z tłuszczem lub bez, to zależy od Ciebie i Twojej diety) i nakładaj łyżką masę w formie placków. Smaż z obu stron. Z tłuszczem wyjdą bardziej chrupiące i miękkie w środku. 

Smacznego! 

Autorka:

Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com. Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką kliniczną i wszelkimi aspektami związanymi ze zdrowym stylem życia. Na co dzień studiuje Żywienie Człowieka i Dietetykę, a weekendy wypełnione ma szkoleniami i kursami. Wolny czas spędza zawsze aktywnie. Entuzjastka alternatywnych rozwiązań żywieniowych, na temat których czerpie wiedzę z książek oraz najnowszych wyników badań.