Naturalne środki ograniczające apetyt

Jakiś czas temu pisałam o naturalnych sposobach na ograniczenie apetytu, od czego warto zacząć. Na pewno podstawą jest rozróżnienie uczucia głodu od zachcianek i nadmiernego apetytu. Bardzo często pojawia nam się ochota na różnego typu jedzenie, ale warto wiedzieć, z czego może się to wywodzić oraz jak z tym walczyć.

Omówmy zatem najbardziej podstawowe zachcianki.

Czekolada- to chyba najczęstszy problem dietetyczny i najprostszy do rozwiązania. Czekolada jest bogata w magnez (a dokładniej kakao), więc z powodu niedoboru magnezu mamy na nią ochotę. Uzupełnij magnez orzechami, nasionami oraz wysokozmineralizowaną wodą (lub nawet suplementami, jeśli jest taka potrzeba.

Pozostałe słodycze i cukierki – zazwyczaj wiążą się z zapotrzebowaniem na chrom, fosfor, siarkę czy też tryptofan. Możesz to uzupełnić brokułami, winogronami, świeżymi owocami, orzechami czy mięsem.

Chleb, makarony oraz ogólnie węglowodany złożone – spróbuj dodać do swojej diety więcej warzyw liściastych (jarmuż, szpinak, sałaty różnego rodzaju).

Tłuste potrawy – w tym przypadku często brakuje wapnia. Warto zatem spożywać szpinak, jarmuż, brokuły oraz pić wysokozmineralizowaną wodę z dużą ilością wapnia.

Słone przekąski – w tym przypadku może brakować nam krzemu oraz… wody! Uzupełniaj zatem niedobory wody oraz spożywaj więcej warzyw.

Kiedy masz ochotę dosłownie na wszystko, zwłaszcza przed miesiączką, uzupełnij dietę w cynk. Znajdziesz go w owocach morza, warzywach i mięsie.

Ok, przejdźmy zatem dalej. Przyjmijmy, że Twoja dieta jest jak najbardziej prawidłowa, pijesz odpowiednie ilości wody, wysypiasz się i jesteś aktywny fizycznie, ale nadal masz zachcianki! Warto w tym przypadku po prostu się zbadać i skontrolować swój organizm, czy w jakimś obszarze nie działa poprawnie.

Warto dodatkowo dorzucić sobie naturalne, ziołowe preparaty, które pomogą w kontroli apetytu.

Kozieradka pomaga regulować stężenie glukozy we krwi, co bardzo mocno wpływa na odczuwanie apetytu. Ponadto, podejrzewa się, że kozieradka reguluje również ilość spożywanych kalorii! Nie zaobserwowano żadnych negatywnych efektów przy jej spożywaniu.

Gymnema sylvestre to kolejne zioło, mocno kojarzone z działaniem przeciwcukrzycowym. Reguluje stężenia cukru we krwi, hamuje ochotę na słodkie i wspiera zdrową utratę masy ciała.

Garcinia Cambogia, czyli tym razem ekstrakt pochodzenia owocowego, może wpływać na utratę masy ciała oraz redukcję apetytu.

Kawa – chyba jeden z najbardziej popularnych napojów na świecie. Okazuje się, że i ona może być pomocna w utracie masy ciała oraz kontroli apetytu. Nie dajcie się jej jednak zwieść i nie spożywajcie jej okołoposiłkowo lub do czegoś słodkiego. Kawa czyści receptory smaku, przez co jesteśmy w stanie nieco więcej spożyć, zwłaszcza jeśli chodzi o ciasta (zasłodzenie przy kawie to raczej wątpliwa kwestia).

            Problemy z nadmiernym apetytem? Zacznij od podstaw! Skontroluj niedobory, przebadaj się i na końcu wesprzyj dodatkowo swój organizm. Nie daj się i zawalcz o swoje zdrowie i równowagę.

Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com.