Mięśnie brzucha

W jaki sposób skutecznie ćwiczyć mięśnie brzucha?

Płaski i wyrzeźbiony brzuch to marzenie każdego z nas. Nikt przecież nie czuje się komfortowo, kiedy brzuszek delikatnie „wylewa” nam się ze spodni. Nie jest to ani estetyczne ani wygodne, ani też korzystne dla zdrowia. Dlatego już dziś każdy z nas powinien zadać sobie pytanie – co chcemy uczynić dla naszych brzuchów, aby czuć się z nimi dobrze?

Przede wszystkim powinniśmy pozbyć się z niego nadmiaru tkanki tłuszczowej, która jest głównym winowajcą takiego stanu rzeczy. Pomocna jest tutaj nie tylko odpowiednio zbilansowana dieta, rezygnacja z używek, ale przede wszystkim aktywność fizyczna, która wprawi mięśnie naszego brzucha w ruch i zmobilizuje do wykształcenia pożądanej przez nas rzeźby. Najbardziej korzystna zmiana jest taki schemat działania, który w ciągu dwóch do trzech tygodni pozwoli nam zmniejszyć obwód brzucha do 6cm. Wówczas mamy pewność, że nasze działania są skuteczne i nie szkodzą naszemu organizmowi.

Każdy z nas ma inne skłonności fizjologiczne do tycia. U niektórych tkanka tłuszczowa gromadzi się najpierw w udach i ramionach, a u innych właśnie na brzuchu i w pośladkach. Każdy z tych przypadków jest inny i należy zastosować dlań odrębny system działania. 

W pierwszej kolejności, aby odciążyć nasz brzuch od zbędnej tkanki, należy wykonywać systematyczne ćwiczenia na jego elastyczność. Właściwe do tego celu będzie gimnastyka polegająca na trenowaniu wytrzymałości mięśni brzucha przy podpieraniu się rękoma i nogami na płaskiej powierzchni. 

Już 15 minut tego typu ćwiczeń może przynieść spodziewane efekty, a w połączeniu z odpowiednia dietą, sukces mamy niemal gwarantowany. Nie tylko w ten sposób możemy jednak stymulować nasz brzuch. Mniej obciążająca dla naszego kręgosłupa jest seria ćwiczeń polegających  na ułożeniu się na plecach i nieznacznym unoszeniu nóg znajdujących się w zgięciu. W takiej pozycji powinniśmy wytrzymać co najmniej 10-15 sekund. 

Podczas tego typu gimnastyki napinamy mięśnie i uelastyczniamy je. Najważniejszym czynnikiem jest utrzymywanie możliwie największej stabilizacji ciała, aby przy opuszczeniu nóg, mięśnie naszego brzucha pracowały intensywnie z całą wydajnością. Najkorzystniej jest powtarzać tego typu opuszczenia nóg możliwie jak najbliżej ziemi około 20 razu, natomiast w momencie, w którym poczujemy ból barków, należy ćwiczenie przerwać i powrócić do nich następnego dnia.

Przy tego typu ćwiczeniach niezwykle ważny jest cykl oddychania, który również warunkuje o skuteczności naszych ćwiczeń. Dzięki niemu jesteśmy w stanie w szybszym czasie zmobilizować nasz organizm do spalania tkanki tłuszczowej i sprowokować tworzenie rzeźby, jakiej oczekujemy. Wystarczy do tego celu konsekwencja i skrupulatność działania, a efekty pojawia się już po kilkunastu dniach.