Jakie ćwiczenia pomogą w walce z cellulitem?

Cellulit to mało estetyczne fałdki i grudki, które pojawiają się na udach czy na brzuchu wówczas, gdy nasza skóra poddana jest zbyt szybkim wahaniom wagi w bardzo krótkim czasie. Może się on pojawić zarówno po utracie wagi, jak i przy równie dynamicznym tyciu. W każdym z tych przypadków cellulit przyprawia o kompleksy i skutecznie zniechęca do noszenia krótkich spodni czy  wiosennych sukienek.

Przy zwalczaniu tej nieprzyjemnej dolegliwości najlepsze rezultaty osiągniemy podczas wykonywania treningu aerobowego, czyli takiego, w których ruch odkrywa kluczową rolę. Mówimy tutaj o bieganiu bądź szybkim marszu, jeździe na rowerze, pływaniu itp.

Poziom intensywności tychże ćwiczeń nie ma aż takiego znaczenia, co ich systematyczność zarówno w odniesieniu do całości treningu, jak i do poszczególnych cyklów powtórzeniowych. Wszystko zależy oczywiście od indywidualnych predyspozycji fizjologicznych, ogólnego stanu zdrowia i dotychczasowej kondycji fizycznej.

Dzięki tego typu aktywności, nie tylko stymulujemy naszą skórę do nabrania elastyczności, ale również pobudzamy układ krwionośny do bardziej intensywnej pracy. Sprzyja to detoksykacji i równomiernym rozprowadzaniu złogów limfy, które w głównej mierze odpowiadają za nieestetyczny wygląd naszej skóry.

Aby osiągnąć zamierzony efekt, wkomponujmy trening aerobowy co najmniej 2-3 razy w tygodniu. Na początek ćwiczenia mogą być krótsze i rzadsze, jednak z czasem powinniśmy hartować nasz organizm i wykonywać trening bardziej intensywnie.

Oprócz tego typu aktywności należy również skupić się na trenowaniu grup mięśniowych, w których cellulit „lubi” pojawiać się najczęściej tj. brzuch, pośladki i uda. Czyli do porannego joggingu dodajmy przysiady bądź brzuszki. Będzie to dodatkowy bodziec dla naszej skóry do regeneracji.

Możemy oczywiście angażować dodatkowe partie naszego ciała, jednak to już powinno nastąpić w dalszych etapach naszych treningów. Oczywistym jest, że po wyjściu z basenu nie zaczniemy od razu robić przysiadów bądź brzuszków, wobec czego trening, który i tak już angażuje wszystkie mięśnie naszego ciała jak np. pływanie, powinien początkowo w zupełności wystarczyć, a efekty pojawią się dość szybko, jeśli przyłożymy się do ćwiczeń i będziemy je wykonywać regularnie.

Warto zwiększać ilość powtórzeń bądź wydłużać czas treningów, jednak również i w tej kwestii wskazany jest umiar, aby przetrenowane mięśnie nie zaczęły nam boleśnie dokuczać.