Gulasz z fasolką szparagową

Kolejnym sezonowym warzywem jest fasolka szparagowa. Warto ją wykorzystywać w wielu przepisach – zawiera witaminę A, witaminę C, witaminę K i nieco witamin z grupy B. Do tego znajdziemy w niej potas, żelazo, wapń i sporo wody. Obiad bardzo pyszny, objętościowy i zdrowy!

Składniki:

- fasolka szparagowa 200 g

- cukinia 100 g

- papryka 50 g

- pieczarki 150 g 

- mięso mielone z indyka 100 g

- przecier pomidorowy 250 g 

- ryż basmati 50 g 

 

Przygotowanie:

Ugotuj ryż i lekko go ostudź. Zimny ryż zawiera dużo skrobi opornej, działającej jako prebiotyk – wspiera nasze bakterie w jelitach, co jest bardzo ważne. Możesz zatem wykorzystać to w prostym obiedzie. Fasolkę ugotuj. 

Przygotuj cukinię, paprykę i pieczarki (pokrój je  kostkę) i usmaż na patelni. Dodaj do tego mięso i zalej przecierem pomidorowym. Odparuj.

Podaj wszystko razem. 

Co jest tu fajne, to objętość – wychodzi tego naprawdę całkiem sporo, gdy kalorycznie nie jest tego dużo. 

Smacznego! 

Autorka:

Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com. Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką kliniczną i wszelkimi aspektami związanymi ze zdrowym stylem życia. Na co dzień studiuje Żywienie Człowieka i Dietetykę, a weekendy wypełnione ma szkoleniami i kursami. Wolny czas spędza zawsze aktywnie. Entuzjastka alternatywnych rozwiązań żywieniowych, na temat których czerpie wiedzę z książek oraz najnowszych wyników badań.