Fit pizza

Pizza to chyba jedno z najbardziej lubianych dań przez większość osób. Jest to jednak bardzo kaloryczne danie, bogate w sporą ilość tłuszczu i węglowodanów. Nie należy też do najzdrowszych potraw, dlatego osoby na diecie raczej jej unikają. Wiadomo jednak, że czasami nachodzi nas ochota na coś takiego, warto zatem znać wersje fit pizzy, którą każdy lubi. 

 

Składniki:

- mieszanka warzyw na patelnię (paczka)

- jaja 2 sztuki

- czosnek

- passata pomidorowa 30 g 

- suszone pomidory 50 g

- szpinak – garść

- ser (Twój ulubiony rodzaj)

 

Przygotowanie:

Zblenduj mieszankę warzyw z dwoma jajkami i czosnkiem. Możesz dodać do tego swoje ulubione przyprawy. Wylej to do formy i wrzuć do piekarnika na 20-30 minut. Jeśli nie chcesz piec lub nie masz możliwości – użyj patelni. Wylej masę na rozgrzaną patelnię i zapiekaj pod przykryciem. Po 20 minutach ułóż dodatki na wierzchu – passatę pomidorową, a na to szpinak, suszone pomidory i ser. Zapiecz przez parę minut i wyjmij. Pizza jest gotowa do jedzenia.

Jest to zdrowa i przepyszna alternatywa zwykłej pizzy. Nie będę tu nikogo oszukiwać – nie smakuje jak zwykła pizza, ale jej ciekawa odmiana. Dzięki mieszance warzyw, spód ma bardzo intensywny smak, zwłaszcza gdy dodasz do tego czosnek i ulubione przyprawy. Jeśli najdzie Cię ochota, a nie masz opcji zrobić cheat meala lub tego nie uznajesz i nie chcesz, spróbuj takiej alternatywy Smacznego! :) 

Autorka:

Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com. Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką kliniczną i wszelkimi aspektami związanymi ze zdrowym stylem życia. Na co dzień studiuje Żywienie Człowieka i Dietetykę, a weekendy wypełnione ma szkoleniami i kursami. Wolny czas spędza zawsze aktywnie. Entuzjastka alternatywnych rozwiązań żywieniowych, na temat których czerpie wiedzę z książek oraz najnowszych wyników badań.