Fit lody

Wakacje i redukcja nie łączą ze sobą jedzenia ogromnych ilości lodów, no chyba, że uda Ci się znaleźć takie w wersji fit. Najlepszą opcją jest zrobienie takich lodów samemu, dlatego właśnie dziś znajdziecie tu świetną propozycję na lody bardzo light!

 

Składniki:

- woda po ciecierzycy z puszki (niez tej gotowanej na parze) - aquafaba

- erytrytol 

- łyżka soku z cytryny 

- truskawki/maliny/jagody/borówki 250 g 

 

Przygotowanie: 

Ubij aquafabę na sztywno (pod koniec dodaj łyżkę soku z cytryny). Powinna wyglądać jak zwykła piana z białek jaj. Owoce, których chcesz użyć do lodów zamroź wcześniej (lub kup mrożone) i takie zamarznięte zblenduj (żeby nie zrobiła się wodnista papka najlepiej jak będą zamrożone). Dodaj do nich erytrytol, jeśli chcesz (nie jest to konieczne). Do powstałej piany dodawaj po łyżeczce zmiksowanych owoców, żeby nie zniszczyć jej puszystej struktury i bardzo delikatnie miksuj. Jeśli dodasz już wszystko, ostrożnie przełóż masę do pudełka i włóż do mroź przez kilka godzin. 

Te lody nie będą miały struktury jak takie zwykłe lody – będą za to bardzo lekkie, ale i sycące, chociaż w jednej porcji znajdziecie tak naprawdę maksymalnie 50 kcal. Będą świetne jako deser lub zwykła przekąska. No i idealnie sprawdzą się w upalny dzień.

Smacznego!

Autorka:

Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com. Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką kliniczną i wszelkimi aspektami związanymi ze zdrowym stylem życia. Na co dzień studiuje Żywienie Człowieka i Dietetykę, a weekendy wypełnione ma szkoleniami i kursami. Wolny czas spędza zawsze aktywnie. Entuzjastka alternatywnych rozwiązań żywieniowych, na temat których czerpie wiedzę z książek oraz najnowszych wyników badań.