Fit Frytki

Czy frytki mogą być fit? Można to przeanalizować w całkiem prosty sposób – frytki w końcu warzywa, a czy warzywa są fit? Mówiąc poważnie, jeśli masz ochotę na frytki, zrób sobie je w domu. Nie ma się co oszukiwać: frytki lubi większość z nas. Nie musimy jednak wybierać tych skąpanych w wielokrotnie używanym oleju roślinnym średniej jakości. Możemy po prostu postawić na takie domowe, z minimalną ilością tłuszczu lub nawet bez, które świetnie wpiszą się w nasze codzienne makro. 

Składniki:

- ziemniaki (tyle, ile Ci odpowiada)

- oliwa z oliwek 10 g 

- bazylia, oregano, papryka wędzona, sól, pieprz

Przygotowanie:

Pokrój ziemniaki w słupki (forma frytek) lub talarki. Postaraj się, żeby nie były zbyt grube, ponieważ wtedy mogą się nie dopiec równo. Do miseczki wlej oliwę z oliwek i wsyp wszystkie przyprawy i dokładnie wymieszaj.  Dodaj do miseczki ziemniaki i dokładnie wymieszaj je z ziołami. Wyłóż frytki na przygotowany papier do pieczenia i piecz w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez około 20-35 minut.

Jak widzisz, frytki nie muszą być wysokokaloryczne, tłuste i ciężkostrawne. Mogą być też dobrej jakości, przygotowane w domu i równie pyszne co te kupione na mieście.

Smacznego!

Autorka:

Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com. Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką kliniczną i wszelkimi aspektami związanymi ze zdrowym stylem życia. Na co dzień studiuje Żywienie Człowieka i Dietetykę, a weekendy wypełnione ma szkoleniami i kursami. Wolny czas spędza zawsze aktywnie. Entuzjastka alternatywnych rozwiązań żywieniowych, na temat których czerpie wiedzę z książek oraz najnowszych wyników badań.